Dvēseles koka galotnē
Kas ir Gara radniecība?
Publicēts žurnālā "MIstērija" 2018.gadā
Ik pa laikam gan man, gan
daudziem citiem ienāk prātā domas par to, kādēļ mēs, cilvēki, tādi esam radīti
šai pasaulē, kādēļ tik dažādi, tik pretrunīgi? Kāpēc reizēm tuvākais radinieks
liekas tik svešs un nesaprotams, bet pirmoreiz satikts pretimnācējs liekas
pazīstams jau no aizlaikiem? Kāpēc mēs reizēm jūtam atbildību vai īpašu tuvību
pret kādu cilvēku, ar ko mūs it kā nekas nesaista? Kas tās par īpašām saiknēm,
kas liek tiem, kas nav pat attāli radinieki, justies kā brāļiem vai mašām? Šo
jautājumu atbildes meklējamas izpratnē par gara radniecības jautājumiem, kas
pēdējos gados sāk mums atvērties.
Sākšu ar to, kas NAV gara
radniecība. Tā nav garīga vai reliģiska kopiena, tie nav līdzīgi garīgās
attīstības centieni, tā nav raksturu līdzība vai kādas īpaši labas, dvēseliskas
atiecības. Būt ar kādu gara radniecībā nenozīmē būt ideālās attiecībās ar šo
cilvēku – reizēm ir pat pretēji, attiecības var būt ļoti sarežģītas.
Sarežģījumus pamatā rada tas, ka šīs attiecību formas ir salīdzinoši jaunas,
mums nav gatavu shēmu, kā tajās rīkoties, kā tās veidot, ko vispār iesākt ar
šiem cilvēkiem, kuros atpazīti gara radinieki. Un atpazīti tie tiek aizvien
vairāk, jo, mūsu visu dvēselēm attīstoties un augot no dzīves uz dzīvi, kļūstot
senākām, tās dzīvju orbītas, kuras mēs izdzīvojam, aizvien vairāk satuvojas.
Gara jeb dvēseļu radniecību vislabāk saprast, sākot ar
Monādes dalīšanos, jeb visa dzīvā mūžīgo pirmsākumu. Monādi dēvē arī par
Radītāju, Lielo Garu, Dievu, Kosmisko sākumu, u.t.t., atkarībā no skaidrotāja
kultūras bāzes. Sākotnēji (un tas notiek ik vienu mirkli) no Radītāja izšķiļas
tā daļa - dievišķā dzirksts – dzīvības garīgais pirmsākums. Šīs dzirkstis -
impulsi ir neskaitāmas, daudzveidīgas, mainīgas un nemitīgi notiek, kas
nodrošina dzīvības plūsmu visās tās bezgalīgajās izpausmēs. Tie ietver visas
dzīvības formas – ne tikai cilvēkus dažādās civilizācijās, bet arī augus,
dzīvniekus un akmeņus, kā arī mūsu acīm netveramas būtnes. Pirmatnējās dzīvības
dzirkstis tālāk laižas uz leju, kļūst smagākas, blīvākas, aizvien vairāk
materializējas, kamēr daļa no tām nonāk līdz mūsu, cilvēku pasaulei. Tās laižas
lejup, šķērsojot daudzus augšējo, smalko pasauļu lokus jeb slāņus. Pakāpeniski
šīs sākotnējās dzirkstis dalās, veidojot tādus kā dvēseļu kūļus, kas nes
daudzveidīgu dzīvību ar kādām kopējām iezīmēm. Šie kūļi ir līdzīgi cilvēku dzimtām,
tikai lielākā daļa būtņu tajos nav materializējušās, tāpēc racionālajam prātam
šie ir netverami jēdzieni. Tajos neredzamām saitēm vienotasdaudzas radniecīgas
dvēseles, tādēļ tos mēdz dēvēt par kopdvēselēm.
Kā jau minēju rakstā par dzimas radniecības sistēmu (augusta
nr.), cilvēks kā būtne šai pasaulē ienāk tad, kad dzimta no gara pasaules
piesaista kādu dvēseli, pieņem to sevī un ļauj tai materializēties. Dzimta mūs
iesakņo šai pasaulē, bet ar Radītāju mūs saista dvēsele un gars. Kopdvēseles
radinieki ir it kā no vienas Radītāja eplas pūsmas cēlušies. Tie dzīvo savas
zemes dzīves katrs savā dzimtā, ar saviem fiziskajiem radiniekiem un
pasaulīgajām attiecībām, bet šad tad to ceļi krustojas un rodas neparastas, nez
no kurienes atpazīstamas vibrācijas starp tiem. Lai izprastu gara radniecību,
jāpieņem arī dvēseles reinkarnācijas likumības, jo tieši dvēsele ir tā, kas pa
gara stīgu, pa sudraba pavedienu, kas mūs saista ar Radītāju, caur neskaitāmiem
iemiesojumiem dažāda blīvuma pasaulēs tiecas savienoties ar savu pirmsākumu.
Monādes dalīšanās procesi ir absolūti, tie ietver visas pasaules un visas
dzīvības formas, bet to galvenais princips ir mūžīgā kustība – dalīšanās un
apvienošanās atpakaļ, atgriešanās mājās. Šāda mēroga cikliski procesi cilvēka
prātam ir grūti aptverami, jo mēs esam vien niecīgas kripatas visā šai sistēmā,
kas aprakstīta dažādās senajās teikās un seno garīgo mācību avotos. Reducējot
to visu līdz uzskatāmai shēmai, atklājas, ka monāde, un tai skaitā katra
kopdvēsele izskatās gandrīz vai tāpat, kā shematisks dzimtas pamata koka
zīmējums.
Zīmējuma ārējais loks (sarkanie aplīši) apzīmē būtnes, kas
iziet šīs pasaules dzīvju lokus, tātad tās var cita citu ieraudzīt cilvēka
veidolā – tie visi ir mūsu gara radinieki. Apskatot šo shēmu, mēs redzam, ka
katras divas būtnes ir saistītas ar trešo (oranžā krāsā), kas nav gluži šai
pasaulē nolaidusies. Savukārt ik divas šī loka būtnes saistītas ar trešo
nākamajā, Monādes centram tuvākā lokā esošo būtni. Šī trešā būtne veido triādi,
tā ir kā garīgā komponente divu vistuvāk radniecīgo dvēseļu attiecībās, kad tās
viena otru ieraudzījušas. Pašlaik tiek jau runāts par pasaules un cilvēku
pāreju no duālās pasaules sisēmas uz trīsvienīgo, jeb no dualitātes uz
trialitāti. Tas nozīmē – ja līdz šim attiecības starp cilvēkiem veidojās pēc
principa Es – Tu, tad tagad mēs sākam just kopību ar šo trešo, kas atrodas aiz
šī materiālā blīvuma robežas, bet ir mums vienlīdz tuvs. Šis process ir it kā
apgriezts pretēji bērna radīšanas procesam dzimtas ietvaros – dzimtas
trīsvienība ir tēvs, māte un bērns, bet gara kanāla trīsvienība – divi gara
radinieki šai pasaulē un trešais smalkākā pasaulē. Gara radinieku starpā jebkuras
attiecības, lai tās būtu veiksmīgas, jāveido kopā ar šo trešo, ko mūsu izpratnē
var saukt par kopīgo eņģeli. Savukārt tos divus, kam kopīgs viens eņgelis, sauc
par dvēseles dvīņiem jeb dvīņu liesmām. Šīs tiešām ir vistuvākās dvēseles, bet
tām vienmēr saistīta ir vēl trešā, kas kā starpnieks palikusi augšējā lokā un
gaida divas pārējās atpakaļ. Reizē ar universālo duālisma principu, mūžīgi
pastāv triādes princips, jo divi veido statisku savienību, bet trešais piešķir
kustību, tātad - dzīvību.
Šai zīmējumā redzams, kā kopdvēsele, jeb gara radniecības
sistēma savienojas ar mums visiem zināmo dzimtas sistēmu. Katram dvēseles
dvīnim pieslēdzas sava dzimta, taču tās var būt arī radniecīgas dzimtas, jo šad
tad mēdz notikt arī šo abu kanālu (dzimtas un gara) pārklāšanās. Būtībā tie
nekad nav pilnīgi atrauti, jo kā jau zināms, dvēsele ik reizi iedzimst tieši
tādā dzimtā, kāda ir visprecīzāk atbilstoša tās vajadzībām attiecīgajā
attīstības mirklī. Šīs divas lielās sistēmas vienmēr it kā spoguļo viena otru,
tās ir atbilstošas un saderīgas, pat ja kādā konkrētā cilvēka dzīves brīdi
škiet pretēji. Dzīvojot dzīvi pēc dzīves, dvēseles dvīņi neapzināti tiecas
viens pēc otra, tie jūt, ka kaut kad apvienosies atpakaļ par vienu būtni.
Dvēseles dvīņu apvienošanās notiek reizē ar trešās, augšā palikušās daļas un šo
divu savienošanos, līdzīgi kā no tēva un mātes fiziskās savienošanās rodas
bērns. Tā ir tāda kā dzimšana augšup, kas nemitīgi notiek paralēli
kopdvēseles dalīšanās procesam. Šāda apvienošanās notiek katrā smalkās pasaules
lokā, un dvēsele pēc apvienošanās jūtas atkal kā viena būtne, kas pamaām sāk
sajust savu dvīni (jau citu, bet radniecīgu) un ilgoties pēc savienošanās ar to
un ar trešo daļu, kas atkal ir vienu loku augstāk. Dzimšana nav viegla nevienā virzienā,
tādēļ arī ceļš uz augšu, jeb garīgās attīstības process nav ne vienkāršs, ne
absolūti gaišs un laimīgs no personības (ego) viedokļa.
Ar saviem gara radiniekiem cilvēki ikdienā reti saskaras, jo
ar tiem parasti nav ne enerģētisku nesaskaņu, ne karmiski kārtojamu lietu, ne
fiziski radniecīgu saišu – gandrīz nekā mūsu prātam izprotama. Iespēja gara
radiniekus vai savu dvēseles dvīni sastapt un veidot šīs neparastās attiecības
atkarīga no dvēseles vecuma, jeb no tā, cik tuvu nākamajam materializācijas
lokam tā atrodas, jeb - cik daudz inkarnācijas izdzīvojusi un cik lielu
pieredzi guvusi. Jo tuvāk nākamajam lokam, jo tuvāk Monādei un arī katram
cilvēkam ir viņa dvēseles dvīnis, kā arī citi gara ģimenes radinieki. Ideālā
variantā ap šo attīstības stadiju dvēsele jau ir pietiekami nobriedusi,
attīrījusies un vienota, lai spētu izturēt un uzturēt šīs attiecības. Gara
radinieki vai dvīņi var satikties, esot gan vienā dvēseliskajā vecumā, gan
atšķirīgās attīstības stadijās – tas nosaka attiecību formu starp šīm būtnēm.
Tā kā šīs attiecības ir ļoti specifiskas, salīdzinot ar mums zināmajām fizisko
radinieku attiecībām, un intensīvas, vēlams, lai dvēsele būtu maksimāli sevi
piepildījusi šajā lokā, lai varētu šo enerģijas apjomu un jauno informāciju
pieņemt. Pašlaik mūsu pasaulē dzimst aizvien vairāk senu dvēseļu, kam tuvs
nākamais, smalkākas materialitātes loks, un kas gatavojas apvienoties ar savu
dvēseles dvīni un trešo, augšā gaidošo daļu.
Ar dzimtas locekļiem mēs esam saistīti šajā iemiesojumā
esot, un reizēm, konfliktu gadījumos, šīs attiecības turpinās nākamā
iemiesojumā kā citas dzimtas locekļiem, vai kā karmiskiem partneriem. Bieži
cilvēkiem, kas sāk apzināties gara ģimenes esamību, neizpratni un nepieņemšanu
rada apjausma, ka saites ar dvēseles radiniekiem ir praktiski nebeidzamas. Ja
tas notiek, esot harmoniskās attiecībās, tad šī apziņa rada prieku un ir viegli
pieņemama. Toties, ja jāsaprot, ka tikpat bezgalīgas dvēselei ir attiecības ar
radiniecīgām dvēselēm, kas šai iemiesojumā iziet no personības viedokļa
nepieņemamu pieredzi, ir jābūt diezgan lielam garīgam riedumam, lai to nesāktu
vērtēt un kritizēt. Gara radniecības attiecību būtību īsumā var aprakstīt
šādi – savstarpējs atblasts augšanai un attīstībai, kas izpaužas kā kopīga
radīšana. Un augšana jebkurai dzīvai būtnei notiek ne tikai caur priekiem,
bet arī caur sāpēm un piepūli, vismaz šai pasaulē. Tādēļ arī šīs attiecības ir
gan mīlestības, gan pārdzīvojumu pilnas, un ir labi, ja tajās iesaistītie
vismaz nojauš, kāpēc ar viņiem tā notiek.
Arī agrāk, protams, pastāvēja šīs gara radniecības saites,
tikai tām bija samērā ierobežotas izpausmes formas un cilvēki lielākoties
neapjauta, ko tieši tās nozīmē. Šīs formas bija un ir – garīgie skolnieki un
skolotāji (tam nav sakara ar reliģiskām iniciācijām), audžuvecāki un audžubērni
(kas ir tādi pēc iekšējā aicinājuma), krustvecāki un krustabērni (ārpus
kristīgā egregora), dzīvības glābēji un tās atņēmēji (t.i. tie, kas ir klāt pie
lielajām pārejām). Šur tur bija vai ir kādas specifiskas, uz gara tuvību balstītas
attiecības, piemēram – tantriskie partneri, Aizkaukāza kunaki, indiāņu gara
brāļi, u.c. Vairāk vai mazāk apzināta piekļuve gara kanālam agrāk bija šamaņiem
un garīdzniekiem, bet tagad tas iespējams jebkuram cilvēkam, jo mēs visi
pamazām, dvēseles mērogā, tuvojamies cits citam un Radītājam, tuvojamies saviem
smalkākajiem plāniem un daļām. Mūsdienās izplatītākā un pieņemamākā attiecību
forma gara radniecībā ir tuva un nepārejoša radošā partnerība kādā mākslas,
biznesa vai citā attīstības jomā, vai tuva draudzība, kar ietver būšanu Par šo
cilvēku, neskatoties ne uz kādiem apstākļiem.
Mūsdienās cilvēki aizvien biežāk sastop savus iemiesotos
gara radiniekus, tādēļ ir labi, ja tos varam atpazīt un saprotam, ko ar šīm
jaunā veida attiecībām iesākt. Kā varbūt
nojaušat, gara radinieki kaut kādā mērā atgādina dzimtas radus, tomēr sajūta,
tiem tuvojoties, ir cita. Citi enerģētiskie magnēti, cita pievilkšanās, ko
nevar pamatot ne ar loģisku vajadzību apmierināšanu, ne ar psiholoģiskiem
modeļiem, tai skaitā ne ar emocionālajām atkarībām, kas bieži izskatās līdzīgi.
Šīs saites ir ļoti stipras, dvēseles tuviniekus ir daudz grūtāk aizmirst arī
tad, ja nekādas attiecības neveidojas. Gara
radinieku savstarpējās jūtas ļoti līdzinās brāļu un māsu jūtām visās to
izpausmēs, tādēļ arī dažādas reliģiskas organizācijas to ir izmantojušas,
saucot savus piesaistītos cilvēkus par brāļiem un māsām, kas ir tāds kā vārda
dublējums uz cita pamata. Vissarežģītāk ir tad, ja gara radniecību vai pat
dvēseles dvīņu attiecības sajauc ar mūsu pasaulē pierastajām ģimenes vai pāru
attiecībām, jo tad ir mēģinājumi vienam otru ierāmēt tajā pazīstamajā rāmītī,
kas tam, diemžēl, neder. Satiekot gara radinieku galvenais ir vērīgums un
skaidrs skats uz sevi un otru, un nesteidzīga salāgošanās ar to, kas varbūt
nevienam tuvākajā apkārtnē vēl nav saprotams.
Gara radniecību ir svarīgi izprast arī cilvēkiem, kas
nodarbojas ar savu un citu personības attīstības veicināšanu, dziedniecību,
astroloģiju, psiholoģisko palīdzību un sistēmiskā darba praksēm. Lai šos darbus
darītu kvalitatīvi, it īpaši – kad nākas palīdzēt vai dot padomus citiem, ir
nepieciešama šī kopīgā garīgā saikne, kas kaut kur augstākos, neradzamos plānos
savieno mūs ar otru cilvēku. Tikai tad, ja ir sajusta šī savienošanās augšā,
palīdzošais darbs būs pilnībā atbilstošs cilvēkam, kas to lūdzis. Un to var
sajust, jo teorētiski mēs esam saistīti ar jebkuru cilvēku šai pasaulē, bet
tuvāk – ar tiem, ko dzīve ienes mūsu uzmanības lokā. Gara kanāla ietvaros mēs
varam sadarboties ar savu augšējo loku sistēmu un tās pārstāvjiem, kas vēl nav
iemiesojušies vai arī nekad te nenonāks, bet ir mums piederīgi un atbilstoši,
un caur tiem – ar cita cilvēka loku pārstāvjiem. Kaut kur augšā mums ir kopīgs
eņģelis ar jebkuru cilvēku, tikai reizēm tas ir ļoti tālu un augstu, un mēs
nevaram savu apziņu tur pacelt. Turmēs nonākam dziļās meditācijās, sapņojumos,
iekšējos šamaniskos ceļojumos un patiesās lūgšanās. Ir tikai viens veids, kā
ētiski un ekoloģiski ietekmēt sev tuvāku un tālāku gara radinieku dzīves, lēmumus
un jūtas – iekšēji savienoties un nodot lūgumu sevis un attiecīgā cilvēka
kopējai smalkāko plānu būtnei, jeb kopējam eņģelim. Jo augstāki slāņi un
smalkākas būtnes cilvēka dvēselei pieejamas un uztveramas, jo augstāk dvēseles
spārni var uznest jo lielāks to cilvēcisko būtņu loks, kam iespējams patiesi
palīdzēt.